GET POST reactJS nodeJS / Gestion Fichier + Mailing

Bonjour,

Je viens vers vous car j'arrive sur une problématique. J'ai déjà un site en ligne avec planethoster (un portfolio) , j'ai un second site à déployer sur planethoster (actuellement sur firebase) sauf que je veux avoir quelques fonctionnalités qui serait (apparemment) possible.

Je souhaite lire des images (donc sur le /public ou nocstorage ?) qui seront les réalisations de mon client, et pouvoir aussi faire une page d'administration qui permettrait a mon client de rajouter ses réalisations par lui même. L'idée est de stocker tout cela chez planethoster.

Second soucis : j'ai vu qu'on peut avoir une boite mail avec planethoster. Est-il possible de lier cette adresse mail a un site/contact pour avoir un formulaire de contact qui POST vers la boite mail? Je précise, est il possible de le faire avec planethoster? (sans avoir un emailJS, nodemailer etc..) ?

En rappel : je suis sur un projet en React / NextJS

Merci d'avance pour votre aide à tous

Hello!

For your React/NextJS project, you can certainly create an admin page to allow your client to upload images. You’ll need to set up a form on the admin page that posts to an API endpoint you create. This endpoint will handle the file upload process. You can store the images in the /public directory if you want them to be accessible publicly, or you can use a cloud storage solution that Planethoster supports.

Regarding the contact form, you can create a form in React/NextJS that sends a POST request to an API route on your server. This API route can then handle sending an email using the SMTP settings provided by Planethoster. You don’t necessarily need services like EmailJS or Nodemailer if Planethoster offers a way to send emails directly via SMTP.

Here’s a simplified outline of what you need to do:

Admin Page for Image Uploads:
Create a form with a file input for image uploads.
Set up an API route to handle the upload and save the images to your desired location.
Contact Form:
Create a contact form in your React/NextJS app.
On form submission, send a POST request to your API route.
The API route should use Planethoster’s SMTP settings to send the email.
Make sure to secure your admin page and API routes properly to prevent unauthorized access. Good luck with your project!

I hope this helps you!
castlife disney com

Dernière édition: