Problème de redirection

Mslol

New Member
#1
Bonjour, j'ai redirigé un nom de domaine que j'ai chez OVH sur mon nom de domaine PlanetHoster en changeant l'adresse du serveurs DNS chez OVH et en l'ajoutant dans la gestion des domaines sur le Panel World, tout s'est bien passé sauf que maintenant quand j'essaye de ne plus rediriger le nom de domaine vers celui de PlanetHoster cela ne marche pas. Il n'y a que mon nom de domaine avec le www qui n'est pas redirigé mais celui sans le www est redirigé automatiquement bien que j'ai rechangé le l'adresse du serveur DNS en celui de OVH et supprimé le domaine dans la gestion des domaines. Quel est le problème ?

Merci de votre aide.
 

iampaul02

New Member
#2
If it looks like your domain forwarding isn't working, you can follow these steps:

-Refresh your web browser.
1. Enter your web address in the address field of your browser.
2. Hold down the Shift key while clicking the Refresh or Reload button on your browser.

- This will ensure that you are seeing the most recent version of your webpage and not a version cached by the browser. If refreshing your browser does not resolve the issue, you may need to clear your browser's cache and cookies. Learn more.

- If you have made any changes to your domain in advance, the change may still propagate.
1. Transfer updates may take up to 30 minutes to take effect.
2. New transfers may take up to 24 hours to propagate over the Internet.

-If you have moved your domain name from another domain name host to Yahoo Small Business, please verify that your domain name has been transferred or redelegated to Yahoo Small Business. Settings, including domain transfer, will not be active until the transfer or redelegation process is complete.

-A domain cannot be transferred to itself because it will cause an infinite loop. A domain also cannot be transferred to a page on the same website.

-Hidden transfer may be blocked at some destinations due to weft breakers. For example, setting a hidden front will not work.

-If your hidden transfer is set to insecure (HTTP) and the destination is set to secure (HTTPS), your browser and security settings will prevent the landing page from loading.

Hope this fixes your problem, however, if my advice doesn't work, please feel free to respond. I will be happy to help you.
 

PH-Marc-André.B.

Conseiller technique
Membre du personnel
#3
Bonjour,

Afin que nous puissions mieux vous assister serait-ce possible de nous indiquer le nom de domaine en question?

Ceci va nous permettre de vérifier les DNS et vous donner des conseils avec plus de précision.

Nous comprenons que possiblement vous vouliez garder le nom de domaine secret alors il est possible de nous contacter en message privé ici sur le forum :)

Les employés du support PlanetHoster sont clairement identifiés ici!
 
Haut